четвртак, 12. март 2015.

Mladencici / U susret Mladencima sa tri recepta








 Priblizavaju se  Mladenci pa evo tri recepta koje sam ja isprobala zadnjih godina.

  Mozda posluzi kao inspiracija...nekome mada verujem da sve zene imaju svoj provereni recept

Ja sam jedna od onih koja ima svoje proverene recepte  koje sam nasledila od mame od tetki od svekrve raznih prijateljica ali sam uvek pre nekih praznika u potraznji novih i volim da isprobam i nesto drugacije
A volim i da kombinuhem i od dva napravim jedan

 Ovde  u produzetku dole imate tri recepta i dosta su slicna ali opet drugacija ...



 Mladence  salve supruznici u prvoj godini braka gde im dolazi rodbina i prijatelji i donose poklone..

.Inace Mladenci su posveceni uspomeni na stradanje Svetih 40 vojnika koji su pogubljeni zbog
prelaska u hriscanstvo i  u veru Isusa Hrista.

.Na ovaj dan se pravi 40 kolacica, koji se nazivaju mladencici i koji simbolizuju dug i srecan zivot.

 Posto pada u post prave se posni mladencici

Svi kolacici  nemoraju biti isti ako ne uspete da ih podelite ravnomerno ili vas mrzi da merite



  Ja obicno napravim 39 okruglih malih pa mi ostane malo vise testa onda od tog testa ispletem pletenicu u taj zadnji kolazcic,

Bitno je da bude tacan broj.



Ovaj recept je od moje drugarice Ljilje i pravila ih je kad je bila ovde jedne godine dok sam ja bila na poslu
Recept.

½ litre mlake vode
 1 kasicica soli ,
 20 grama kvasca,
 1 kesica praska za pecivo,
1 kasika secera
 i brasna prema  potrebi

 Zamesiti testo i ostaviti da nadodje nekih 30 minuta..
Kada  je  testo nadoslo razvucite ga  debljine prsta i vaditi malom casom  kruzice
.Kruzice ostaviti da nadodju nekih 10 minuta samo.

Te kruzice  izbockati  viljuskom i peci 20 minuta na 180 stepeni.

Vruce ih preliti medom ili ih umakati u med

Onako kako volite vise Ja ih premazem medom ali sve jedno po koju umacem u med sve dok mi ne bude muka......Kako volite sami tako ih jedite i uzivajte







Ovaj recept imam vec nekoliko godina i najcesce pravim po njemu

Recept je uzet sa Minjinog bloga i tako su dobre i mekane




 Otprilike 600 grama brasna( pocnite sa malo manje sa 500gr)

300 ml mlake vode

40 grama svezeg kvasca

3 kasicice secera

½ kasicice soli

3 kasike maslinovog ulja

i med za premazivanje kad ih ispecete








U mlaku vodu stavite kvasac da nadodje desetak minuta

U ciniju staviti nadosao kvasac i maslinovo ulje pa dodajte polako brasno meseci .
Zamesite glatko testo
.
Testo ostavite na toplom 30 minuta

. Na radnoj povrsini izrucite testo i razvucite oklagijom na 1,5 cm debljine.

Vaditi casom ili modlom male kruzice tako da ih dobijete 40 komada

,Ako je tesko bas napraviti 40 komada od tog testa vi zadnji kolac napravite ili veci ili ispletite pletenicu bitno je da svo testo potrosite u 40 kolacica.

Slozite na pleh oblozen papirom za pecenje i ostavite da nadolazi oko 30 minuta pokriveni da se nebi stvorila korica i osusili.

Pre pecenja svaki kolacic izbockati ( kao na slici) nekom grancicom procvetalih vocki ako nemate kao ja ja sam koristila stapic za raznjice.

Peci u vec zagrejanoj rerni na 200 stepeni nekih 17 do 20 minuta

.Mladencice dok su jos vruci premazati medom i jesti

Budu odlicni i kasnije kad se ohlade  Kora odozgo je hrskava a unutra mekani
Pravila sam ih sad zadnji put male  i posto mi je ostalo dosta testa napravila sam jednu vecu pletenicu

























Treci recept sam pravila pre dve  godine i on je sa orasima.
Sada retko sta spremam u kuci sa orasima jer mi je unuka alergicna cak kad ih ima u vazduhu
Ali za one koji vole orahe  mogu da probaju




Recept

600 grama brasna ( mislim da je dovoljno i 500 na tu kolicinu tecnosti)
400  mlake vode
30 grama kvasca,
 5 kasika secera,
 vrlo malo soli,
narendanu koru od 2 limuna
3 kasika ulja
 Za  premazivanje:
,mlevene orahe i biljnog margarina za premazivanje







Dodatno u ovom receptu  su mleveni orasi koji ne stoje u prvobitnom receptu...i malo vise kore od limuna radi ukusa ......

Podmesiti kvasac sa mlakom vodom ,secerom i malo brasna ,ostaviti da  nadodje.
Kada kvasac nadodje zamesiti glatko testo sa ostatkom brasna i uljem.
Ostaviti 30 minuta da naraste
.Kada naraste razvuci tanku koru oklagijom premazati otopljenim margarinom i posuti mlevenim orasima, ostaviti ponovo10 minuta i uraditi  tako jos 2 puta.
Zatim razvuci koru i vaditi casom male pogacicei
cekati da narastu 25minuta

.Peci na 200stepeni  20minuta.

Vruce premazati medom.



Нема коментара:

Постави коментар