уторак, 23. јун 2015.

Kuma Jelkine kifle

Ove fantasticne kifle pravim po receptu moje pokojne drage kume Jelke. Tako sam ih i nazvala ...neznam nekog da ih je probao a da mu se nisu svidele . Moja kuma ih je cesto pravila  jer smo ih mi obozavali , kasnije sam i ja pocela da ih pravim tako da su napravljene mnogo puta ...po ovom receptu.
Testo se zamesi dan ranije i stoji u frizideru  ( ja to obicno uradim navece pre spavanja zamesim ) i sutra dan u toku dana pravim kifle. Obicno ih filujem dzemom od sljiva jer sam ih prvi put tako kod nje jela i to me vezuje za divne dane provedene sa kumovima.
 Pored kanell bula ( cimet ruzica) to su jedini kolaci koje moje obadvoje dece vole i jedu. Obicno sam imala problem a i dan danas da napravim kolace a da njih dvoje obadvoje bude zadovoljno...imaju razlicite ukuse.
Mogu da stoje nekoliko dana i nebudu suve to jest budu jos bolje i ukusnije nego kad su vruce jer testo nije klasicno za kifle ( koje su najbolje dok su vruce / ovde je to skoro obrnuto) , mada mozete ih jewsti kakko hocete i vruce i hladne ...odlicne su.

 Potrebno je:
52 kasike brasna
5 kasika secera,
50 grama kvasca svezeg
 izrendana kora od jednog veceg limuna,
 4 jaja,
500 grama margarina sobne temperature,
 vanil secer
i 3 decilitara slatke pavlake

Za punjenje dzem od sljiva
i secer u prahu za valjanje kiflica

Staviti 50 kasiku brasna ( ja mesim u asistentu ) 4 jaja koru od limuna, secer , jaja i margarin a kvasac otopim to jest izgnjecim kasikom u pavlaci i saspen na kraju to i mutim ( mesim ) dodajuci jos te dve kasike brasna ( testo nesme da bude tvrdo) zato treba poceti sa manje brasna.
 Obicbno ga mesim u asistentu nekih 8 minuta pa kad je gotovo onda ga rucno jos malo izmesim . Obicno bude brasna dovoljno ( zavisi koliko punite kasike brasnom) ali ako treba dodajte jos malo.
 Zameseno testo koje bude jako lepe zute boje zavijem u najlon kesu i stavim u frizider da prenoci.
 Sutra dan podelim testo u 5 loptica ..razvlacim svaku lopticu  klasicno kao i  za sve ostale kifle Dzem od sljiva  i uvijam kiflice. Kad imam vremena ja ih secem i pravim male a kada sam u skripcu sa vremenom onda budu i malo vece...

 Kifle pre pecenja stoje 20 do 30 minuta dok ne zavrsite sve
 Kifle se ne premazuju jajetom.
. Zagrejati rernu na 250 stepeni  pa smanjiti na 200 i peci nekih 20 minuta dok ne budu braon

 Pecene kifle pokriti krpom nekih 5 minuta ..i onda valjati ih u prah secer
 Ove kifle u toku damna kada se ohlade obicno stavim ispod zvona ili pod kesu i mogu se jesti nekoliko dana bez da budu suve( one jesu suve ali na neki drugi nacin )budu prhke...


 One su  definitivno favorit u nasoj kuci...i cesto se sladimo njime.


Нема коментара:

Постави коментар