недеља, 9. август 2015.

Kurdska pogaca




Cerka , unuk i zet su doputovali sa odmora a mi se spremamo da idemo tek..i to je bio povod zajucerasnji danasnji familijarni   rucak i naravno nesto novo sam pravila . Ovog puta je to bila pogaca   za zeta..po kurdskom receptu .Svideo mi se i ukus i testo  je bilo jako lepo  , neznam da li je bila pocetnicka sreca ali  znam da cu praviti ceste...


 Recept je vrlo jednostavan za pravljenje ...


Potrebno je : 1½ packet kvasca ( ovde jedan paketic je 50 grama znaci 75 grama kvasca)
7 decilitara mlake vode
14 -15 decilitara brasna ( ja sam samo upotrebila 14  ali pocnite sa 14 dec )
5 kasika jogurta
soli
imalo ulja za lakse formiranje pogace da se nevi lepila za ruke.
 1 umuceno jaje za premazivanje
i crni susam ili mak za odozgo

Sasuti vodu i jogurt i kvasac u jednu ciniju u kojoj cete mesiti ( ja mesim u masini za mesenje)
i razmutite kvasac u to da bi se kvasac otopio.Dodavati brasno po malo meseci ili dok masina mesi ...na najace...Testo treba da bude glatko i da se ne lepi za ruke ...
Pripremite 2 pleha sa pek papirom
 saspite malo ulja u jednu cinijicu jer ce vam ulje trebati za kvasenje ruku da se lakse pogaca rastanji...i ne lepi za ruke
Podeliti testo na dve lopte i stavite svako na svoj pleh...na sredini pleha i pouljite ruke i lagano razvalacite  rukama i napravite  pogacu velicine 30 cm
Ostavite da odstoje 30 minuta .
Premazati jajetom i uz pomoc stranice od cetkice napraviti prvo krug oko pogace a zatim napraviti  kockice/ kvadrate.Ja sam radila drskom noza jer mi je tako bilo lakse ali pogacu ne treba zaseci nego je samo oznaciti  da bi te sare ostale na njoj ...






Na kraju posuti makom ili susamo ...to je vec stvar ukusa...
Rernu zagrejati na 250 stepeni i peci pogacu / pogace 10 do 15 minuta.
Ostaviti da se malo prohladi Ako vam ostane pogace mozete je iseci na manje parcice i zamrznuti ..jako je ukusna i iz zamrzivaca kasnije zagrejana u rerni ili u mikro sporetu.
Ja sam je jutros doruckovala i jos uvek je jako ukusna i nije mnogo suva a nisam je zagrevala ...


Нема коментара:

Постави коментар