уторак, 19. јануар 2016.

Zito torta


Zadnjih dve godine u ovo doba pravim zito tortu mojoj prijateljici Cici i uvek se pitam zasto samo jednom godisnje kad je jako ukusna i lako se pravi, Medjutim verovatno sam rekla moj sin je alergican na orahe i lesnike pa valjda zbog toga ...
Jako je izdasna dosta se dobije od nje i kad imate goste netreba vam druga torta jer puno bude od ovog recepta ..nije ni puno slatka za one koji nevole slatke torte ....znaci ima jako puno pozitivnog stoga delim sa vama recept..
Recept sam uzela nekad davno sa neke stranice Coolinarika i isprobala i sad sam zadovoljna sa njim jer ja pravim koliko mi kora odgovara i nemoram da dobijem 10 kora od 12 jaja na primer ...radim po svome i naravno svako novo pravljenje covek dobije novu  ideju stice iskustvo za sledeci put....








Sastojci za koru:

12 belanaca
8 zumanaca
10 kasika secera
10 kasika mlevenih oraha
8 kasika brasna

Cvrsto umutiti 12 belanaca pa dodavati secer pri mucenju celo vereme dok se nedobije takva kosistencija kao za puslice onda dodavati jedno po jedno 8 zumanaca mutiti jos malo pa dodati brasno i orahe. Varjacom / kasikom okreni lepo da se sjedine orasi i brasno sa  jajima bez da se muti mikserom.
Koristila sam kalup 26 cm prvi put i dobila 7 kora . Drugi put sam koristila cetvrtasti pleh dimenzija 40 x22 otprilike ( i kasnije sekla po duzini i dobila dugacku tortu na slici dole) i dobila 6 kora koje sam podelila po duzini ( na slici se vidi)
Kore peci na pek papiru u kalupu po zelji na 180 stepeni 8 do 10 minuta. Gotove kore odmah okrenem na kuhinjski peskir i skinem pek papir dok su kore vruce / tople.


Fil;

1 litru mleka
 4 zumanceta
10 kasika gustina
15 kasika secera
250 grama neslanog putera
300 grama mlevenih oraha
malo morskog oraha rendanog / mlevenog
150 grama secera u prahu

Za dekoraciju slag ili samo fil odozgo i posuti ili mlevenim orasima ili staviti cele jezgre oraha.

Umutiti zumanca sa secerom i dodati gustin i malo mleka da napravite smesu bez grudvica
Ostatak mleka staviti da prokuva i od tog prokuvanog mleka i i umucenih jaja sa secerom napravite krem na laganoj vatri pazeci da se ne dobiju grudvice ( meni se nije desilo)
Prebaciti taj fil u jednu ciniju ( zbog brzeg  hladjenja  i pokrijte plasticnom folijom da se ne uhvati korica a mozete ga ohladiti brze stalnim mesanjem ako imate vremena) i kad se ohladi sjediniti sa predhodno umucenim puterom i secerom u prahu dodavajuci po malo krema u to . Kada ste napravili / sjedinili krem onda dodajte morskog oraha izrendanog koliko volite da dobije ukus to jest da podseca na slavsko zito i dodate 300 grama oraha.



Spremljene kore filujte ( nestavlja se puno fila) sve dok imate kore i fila i odozgo mozete kako hocete Zadnji put sam stavila slaga jer neznam zasto dobila sam manje fila ili sam stavljala previse ...ali je bas mesavina slaga i oraha bio super i preporucujem da stavite odozgo slag.






Нема коментара:

Постави коментар