петак, 22. април 2016.

Uskrsnji zecici i vencici




Priblizava se Uskrs i mozete obradovati vase male ukucanje ako imate vremena napravite nekog zeku umesto obicnog hleba.
Ja sam bila odusevljena kad sam pronasla na internetu ideju za ove zeke....i onda  sam naravno napravila .Mozda nisu savrseni kao kod nekih koje spremaju svake godine zecice ili im je to posao mese svaki dan  moji su pravi ameterski ali za prvi put su dobri .....
Moj mali unuk je bio odusevljen a meni je to dovoljno...
Ja sam moje zeke pravila za Svedski / katolicki Uskrs jer smo onda svi bili okupljeni familijarno  a za nas Uskrs cu po prvi put za 34 godine provesti u Srbiji i naravno bicu gost i ne verujem da cu nesto mesiti i spremati ...mogu samo biti pomoc ako bude jetrva dozvolila...ali nikad se nezna...
Evo moje skromne zecice delim sa vama
Cilj svega je dati ideje i uzeti ideje podeliti sa drugima,,,,,,








Dole ispod imate materijal koji je potreban za dve zeke a  meni je ostalo testa pa sam napravila nekoliko vencica .Vi napravite prvo zeke koliko hocete velike i onda ako vam ostane oblikujte nesto drugo a mozete svo testo iskoristiti samo u zeke,

600 grama brasna
2 kasicice soli
25 grama kvasca
oko 3,5 decilitara mleka
0,75 dl ulja
1 jaje
plus 1 jaje za premazivanje
susam ili mak
spagete za brkove

Kvasac razmutiti u malo mlakog mleka i sa ostalim sastojcima  brasnom uljem ostatkom mleka zamesiti glatko mekano  testo Mozda vam nece otici svo brasno...nemojte sasuti svo brasno odjednom dodajte po potrebi...Testo ostavite najduze da odmara 15 minuta.Testo podelite prvo na dva dela
Od jednog dela testa oblikujte dve lopte ( manju i vecu) jednu za glavu jednu za telo  za nos usi  i sapice.od  dva zrna napravite oci  a za brkove spagete..Tako isto napravite drugog zeku   A ako vam ostane testa pravite jos sta hocete...
Zeke stavite na pek papir u plehu  i sacekajte jos 10 minuta  dok se rerna zagreje.Nemojte cekati predugo sa nadolazenjem jer mogu izgubiti formu  pri pecenju..Pre pecenja zeke  premazite umucenim jajetom  i pospite susamom ili makom ili vec cime zelite .Ja sam imala samo susam kod kuce trenutno...peci na 200 stepeni oko 20 -25 minuta.
Moram da dodam da nije samo izgled zeka ovde presudan moram reci  da je testo jako dobro i ukusno a isprobala sam ih mnogo ali je ovo jedno od boljih bar za mene i verujem da cu praviti ii druge neke varijante ovim testom....



Ovo je za vencice umotavanje....






Zeku praviti ovako
 Ja sam zeki sapice  napravila nahnadno i onda ih zabola cackalicom
Morate testo dobro spojiti jedno sa drugim da vam se pri pecenju  i premestanju nebi odvojilo ali mozete ih ucvrstiti cackalicama ( naravno paziti zbog dece gde su cackalice)






Masti na volju a oci se prave od crnog zrna bibera
Brkovi se prave od spageta koje se zabodu







Eto to bi bio moj skromni doprinos u razmenjivanju ideja i isprobavanju novih
Sledece godine cemo najverovatnije opet praviti jer je sad i unuka tu i bice veca i njoj ce biti interesantno tako da  bice jos zeka


Нема коментара:

Постави коментар