четвртак, 3. новембар 2016.

Mekike



Probala sam dosta razlicitih testa za pravljenje ustipaka i mekika .I znam sta mi se svidja i sta ne ali jos uvek nisam ukapirala razliku izmedju mekika i ustipaka Meni je i jedeno i drugo ukusno , testo i pravi se kvascem i przi se u ulju........
Naravno ja nebi bila Jadranka kad vas nebi davila i ispricala nesto uvezi toga sto spremam.Sad kada smo bili na odmoru   u Srbiji posaljemo moja jetrva i ja nase muzeve da nam kupe brasno tipa 400 finog kvaliteta za pravljenje kiflica i nasi muzevi dodju sa markom tog brasna ali kupe ostro brasno 6 kesa....Posto moja jetrva ne mesi ovoliko koliko ja i to bi joj trajalo dugo pogotovu sto je ostro( koje ne koristi uopste) ona mene ubedi da ponesem dve kese za Svedsku i ja to uradim i tako nadjem ovaj recept za mekike sa ostrim brasnom i iskoristim jednu kesu......






Bilo kako da se zove u koje krajeve ipak je naj vaznije da je ukusno i da se ne susi brzo,Jer  sa vremenom sam isprobala razlicita testa  i samo sa vrlo malo  njih sam zadovoljna
.
Za bas ove mekike vam treba:


O ko 900 grama ostrog brasna
40 grama svezeg kvasca
300 ml mleka
100 ml ulja
150 ml vode
1 kasika secera
1 kasika soli( ako volite slano smanjite malo secera a dodajte malo vise soli)











Pripremanje na ovaj nacin.
Stavite 0ko 600 grama brasna  pa dodajte mlako mleko i mlaku vodu scecer i  kvasac izmrvljeni.
Dobro izraditi kasikom / varjacom ( ja sam moje mesila u asistentu) pa dodati ulja i soli i po malo dodavati brasna i opet izraditi. Dodati  jos brasna i radite rucno
Napisala sam 600 grama prvobitno jer je bolje da dodajete nego da stavite previse.Mozda vam nece otici svih 900 grama....
 Umeseno testo pouljite malo sa svih strana i ostavite  da odstoji 40 do 60 minuta.
Nadoslo testo  podeliti na 5 delova  a zatim  svaki deo jos na 5 delova.Spremite ulje u serpici ili tiganju i sad svaki mali deo testa razvuci malo rukom ( ima negde slika dole) i peci po minut dva sa obe strane




.

Нема коментара:

Постави коментар