четвртак, 26. јануар 2017.

Lisnata pogaca sa sirom

Dosta davno sam pronasla ovu pogacu ali nikako da stignem da je isprobam Ja volim da mesim pogace i hlebove pa tako da mi je ovo bio izazov
.Pogacu sam pronasla na blogu La cuisine creative Blog koji ima jako lepe recepte po kojima ponekad napravim nesto i dobijem nove ideje.Jedina razlika u prvobitnom receptu  ovog sto sam ja pravila je da ja nisam koristila mast nego margarin i koristila kiselu pavlaku umesto milertama.
Pogaca je odlicna.
Preporucujem.





Potrebno za testo pogace je:
500 grama brasna
1 kasicica soli ( mada sam ja stavila 2 jer nevolim neslana teasta)
 20 grama svezeg kvasca
50 grama margarina ili putera plus oko 100 grama za premazivanje
3 decilitara vode ili mleka ( ja koristila vodu)



Za nadev koristiti

Prvo vam treba 100 grama otopljenog margarina

A za premazivanje vam treba
500 grama svezeg sira ( ja sam koristila fetu)
 3 kasike pavlake
1  jaje



Za odozgo jaje umuceno i susam za posipanje


 Postupak;

Kvasac razmutite u pola solje vode ili mleka sa kasicicom secera i kasikom brasna
Ostavite da kvasac proradi nekih 10 minuta
U dublju posudu izmesajte brasna soli i dodajte 50 grama putera sobne temperature i u to dodajte taj nadosli kvasac i ostatak vode ili mleka zavisi zasta se odlucite
Zamesite glatko testo Ja mutim u asistentu a onda ga prebacim na radnu povrsinu i podelim na 3 dela
Oblikujte jufkice / loptice i ostavite da odmore 10 do 15 minuta
U medjuvremenu otopite puter na laganoj temperaturi
Razvucite prvu jufkicu velicine oko 30  cm i namazite  je tim otopljenim puterom i urolajte je kao rolat.Tako uradite sa preostale dve jufkice i kada ste dobili 3 rolata sad svaki rolat posebno urolajte u krug kao sto se radi sa pitom napravite puza ( na slikama dole ima postupak)
Pokrijte " puzeve" i ostavite 10 do 15 minuta da odmaraju U medjuvremenu pripremite jednu formu ili tepsijicu velicine 24 do 26  cm


Sada svaki puzic od testa razvucite oklagijom u krug velicine kolika vam je tepsija
Formu / tepsiju namazite margarinom i stavite prvi deo testa
Premazati polovinom fila od sira Zatim stavite drugu koru i stavite preostali fil.Trecu koru razvijte u nesto veci krug za nekih 2 ili 3 cm veci i odsecite taj visak sto ste razvukli da bi dobili trakicu sirine 2 cm Tu trakicu lagano razvucite da se nebi pocepala i nju uvrtite/ upletite spiralno pa stavite na rub pogace( okolo cele videcete na slici dole)
 Pre pecenja je premazati umucenim jajetom i pospite susamom.

U prvobitnom receptu ne stoji da se ceka da pogaca nadodje ali sam ja odlucila da sacekam 20 minuta pre pecenja
Peci u zagrejanoj rerni na 200 stepeni 30 do 40 minuta da lepo porumeni


















































2 коментара:

  1. Jako fin recept, draga Jadranka. I ja jako volim da mesim tako da ću je isprobati prvom prilikom.

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Ana Da jako je ukusna samo je u prvobitnom receptu koriscena mast Ja je ne koristim godinama sto zbog nekih u familiji koji ne jedu sto zbog navike jer sam dugo ovde i tek zadnjih godina ima da se kupi.Ali znam ljude koji koriste a i sigurno sam jela negde i prezivela.A ti mozes probati sa jednim ili drugim.PO<dravAna!

    ОдговориИзбриши