петак, 10. март 2017.

Babka( sa cokoladnim punjenjem)






  Pre neki dan  sam slucajno videla sliku ovog kolaca na internetu  i morala sam da pronadjem sta tako sareno i lepo izgleda a da nije klasicna strudla.Na kraju nadjoh da je to  kolac pod imenom babka i da potice iz Poljske ...Naravno ja nebi bila ja ako se nebi digla " slucajno rano" ja koja volim da leskarim bar najmanje do 8 kad ne radim Medjutim jutros kad sam se probudila videla sam tu sliku ispred mene da ..ustala popila kafu i zamesila. Verovatno sam bila gladna pri budjenju  ili su me se jeli kolaci uz kafua .Nisam  pravila " kvasac" testa nekoliko dana a nisam bas za kremaste kolace.
Nisam se pokajala  sto se tice babke.Nije sad to nesto wau wau ali je solidni ukusan kolac kome mozemo da regulisemo sami ukuse...Ukuse punjenja kolaca Pozitivno je sto moze da stoji nekoliko dana i odlicno ide uz kafu i caj.
Ovog puta sam ga uradila originalno po receptu koji sam nasla na jednom Hrvatskom blogu koji se zove Mirisna teka i mislim da je testo odlicno Ili je puka sreca da sam uspela iz prvog puta.
Tacno koliko je stajalo brasna toliko sam stavila i tako se lepo razvlacilo ...ma bilo je perfektno. Verovatno cu uskoro praviti isto testo ali cu probati neko drugo punjenje ..neznam jos sta ali cu probati nesto novo i kad budem napravila ubacicu nove slike
.Neznam zasto ali ovaj kolac vidim kao neki Bozicni ili Uskrsnji kolac u mojoj kuci u to sam sigurna Jos bolje sto mozeda se napravi dan ranije kad budu praznici jer inace treba da bude hladan kad se sece da bi se isekao lepo.






Ja sam pravila po receptu i dobila sam dva kolaca/ dve babake

Potrebno je za testo;

120 ml mlakog mleka
50 grama secera ( licno mislim da je bilo malo pa sam stavila 100 gr )
1 kesica suvog kvasca
2 jaja
1 zumanac
½ kasicice soli
500grama brasna
100 grama omeksalog putera

u ciniju u kojoj cete mesiti saspite mlako mleko dodajte secer, kavasac ,jaja  i oko 2 kasike brasna  i maslac.Sve dobro sjedinite  Ostatak brasna dodajte u nekoliko navrata dok se sve glatko ne umesi.Da budem iskrena ja nista ne mesim rukom to meni moja masina odradi a vi uradite kako sami odlucite.
Testo pokrijte plasticnom folijom o ostavite  sat vremena da se udvostruci.



U medjuvremenu napravite nadev za kolac sada u ovom slucaju je uradjen sa cokoladom I vrlo je vazno da napravite onako kako stoji da vam nebi bilo zitko i curilo iz kolaca pri savijanju.Ustvari kad napravite malo ranije i ostavite da se prohladi bice dobro.

Nadev napravite ovako:

100grama putera
100 grama cokolade za mesenje
40 grama kakao
1 vanilin secer
40 grama secera u prahu
1 kasicica cimeta
Na sporetu u serpici i na laganoj vatri otopite cokoladu i maslac Umesajte kakao secer u prahu i cimet Promesajte dobro da izjednacite masu Ostavite na stranu dok testo nadolazi.Nadev nebi trebao da bude vruc dok se maze po testu.



Kada vam je testo nadoslo vi ga stavite na radnu povrsinu i podelite na dva jednaka dela. Jer cete dobiti dve babke od tog testa Ponovite isto i sa drugim testom kada ste napravili prvo.
Probajte sto vise mozete da rukama mapravite pravougaonik i posle oklagijom da razvucete sto tanje testo  da bude gotovo prozirno ali pazeci da vam se ne pokida Ja sam kazem imala srecu da je testo bilo savrseno nije se ni cepalo niti je trebalo puno imati brasna ispod.
Testo treba da bude po duzini razvuceno duplo  nego sto je forma za pecenje da bi kad savijete kasnije testo moglo da stane u tu formu za hleba
 Kada ste razvukli testo otprilike zeljenje duzine ( pogledajte sliku dole) Onda uzmete pola od onog cokoladnog nadeva i premazete celu koru sa tim Ono se lepo maze i netreba puno .Sad kada ste premzali testo vi ga zavijte kao rolat ali tako da vam testo bude cvrsto umotano da neostaje nikakva praznina Treba da bude kompakno umotano.Ovde dole na slici vidite kako sam ja uradila i testo treba da bude duplo duze od pleha da bi ga motali  kao pletenicu i kad ga umotate da tacno stane u pleh I plus treba da bude dosta siroko isto kad ga uvijate i pravite rrolat od njega sto vise puta je urolano/ umotano toliko je sareno ili toliko je listova kasnije kad se sece .Ustvari kad procitate tekst deluje dosta komplikovano ali samo pratite slike i bice mnogo jednostavnije
Testo je dosta tanko i pazite da vam se ne pokida vrlo je vazno da celo vreme proveravate da vam bude brasna ispod ako treba dok razvlacite i uvijate. Testo bude jako prozirno ako je dobro razvuceno  skoro da se providi fil iz njega, Kada ste uvili testo u jednu dugacku kompaktnu strudlu ( kao na slici) vi sad to savijte i umotajte kao pletenicu lagano ponovo ( kao na slici) i stavite u pleh za hleba ili komisprot velicine 30 x 10 ili nesto slicno ali stavite pek papir ispod toga.

Ja sam imala dve razlicite velicine forme za hleba jedna je bila manja jedna veca Licno mislim da se lakse sece kasnije ako kolac nije predebeo Znaci moje misljenje je da forma bude malo veca.Ali to je samo zbog izgleda ukusu nista od toga ne skodi. Moje forme bile su velicine 30 x 10 
Kad ste napravili obadve babke prekrijte ih plasricnom folijom ili kesom i ostavite da nadolaze najmanje 1 sat a moze i vise.sat ipo .Premazite jajetom pre pecenja a zatim stavite " neku glazuru " odozgo pre pecenja koju pravite ovako
Glazura za odozgo:

50 grama otopljenog putera
30 grama secera u prahu
80 grama brasna
Sve te sastojke pomesajte rukom grubo pazeci da smesa ostane gruba i sa njome pospite raznomerno odozgo,Ja nisam uspela meni je bilo malo mekanije i mazala sam cetkicom.Ali mi se  sve jedno i nije bas svidelo je kad sam sekla otpadalo je a kad sam pekla brzo je potamnilo pa sam morala da stavljam papir odozgo dok se peklo da nebi izgorelo
.Vi mozete uraditi kako hocete ali ja cu sledeci put samo premazati jajetom i puterom i kasnije cu posuti secerom u prahu kad se ohladi .To je sada vec stvar ukusa mozda ce vama da se svidi Ja mislim da je pola otpalo pri secenju i nema nikakve svrhe ili sam ga ja lose napravila neznam,,,,

Kolac peci u vec zagrejanoj rerni na 220 stepeni prvih 10 minuta
 A zatim na 180 jos 20 minuta,
Pazeci pri tom da vam taj posip na kolazu ne pregori pa je bolje staviti malo pek papira odozgo ili alu foliju.
Pecene kolace izvadite iz formi da se hlade ali ih nikako ne seci dok su vruce ....morate sacekati da se ohlade jer ce u protivnom biti gnjetave a i necete moci lepo da ih isecete .....














Meni je ovo drugo testo malo puklo i fil je iscurio a to je zbog toga sto sam ga premestala iz forme u formu dok sam pronasla odgovarajucu ali ona velicina sto sam napisala je dobra .

Ovako izgleda kad se premaze onim nadevom pre pecenja


Sliku celog ispecenog kolaca nemam posto sam ga kad se ohladio isekla na parcice i stavila u tanjir za posluzenje Ali i da budem iskrena ne izgleda bog zna kako lepo Jedino lepo izgleda kad se isece i naravno ukus je odlican Ja licno mislim da nije bio dovoljno sladak jer ja volim slatke kolace  jer sam koristila crnu cokoladu za mesenje i samo osetila ukus te cokolade ...ali to mozete promeniti ako stavite malo vise secera naravno ako volite sladje kolace Za sledeci put cu sigurno u to dodati rendanu koru od jedne pomorandze sigurno ce biti super ukus.

Ako neko od vas pravi sa  nekim novim filom i idejom  volela bi da podelite samnom jer svaka ideja je dobro dosla .
Pozdrav
Vasa Jadranka

Нема коментара:

Постави коментар