уторак, 6. јун 2017.

Mekike /lokumi / peksimeti




Obozavam kisela testa i cesto isprobavam nova
.Mekike je nesto sto uvek moze da prodje za dorucak jer nema bas mnogo ljudi sto ih ne vole.
Kod mene mekike prolaze odlicno i zato sam isprobala opet neku novu varijantu sa kiselom vodom i jogurtom
.Jednom sam vec pisala da nisam ljubitelj testa gde ide jogurt i kiselo mleko jer kad se ohladi bude suvo i zilavo Ali sam  resila ponovo da probam i ovog puta sam bila zadovoljna.A i iskreno receno ko jos ceka da se mekike ohlade,,,,naravno da treba da se pojedu dok su vruce,
Savet poedete ih dok su vruce jer su super
Recept pronadjen na internetu






2 jaja

1 prasak za pecivo

20 grama svezeg kvasca

3 kasicice soli

1 kasicica secera

2 decilitara kiselog mleka  ili jogurta

i oko 1 decilitr kisele vode

500 do 700 grama brasna

Pocnite sa 500 grama brasna pa polako dodavajte dok mesite
Ja sam pomesala malo kvasca . secera i jogurta i ostavila nekoliko minuta da se kvasac otopi u jednoj maloj cinijici
 Sve ostalo sam stavila u ciniju u kojoj cu mesiti ( 500 grama brasna) za pocetak  . jaja.soli,prasak za pecivo i u to dodala kvasac sa jogurtom i zamesila testo

 Mesim mikserom ili u masini za mesenjaae,

Tessto ne treba da bude tvdro ali ni previse da se lepi jer cete ga razvlaciti oklagijom posle

Dodavate brasna po potrebi dok ne zamesite srednje mekano testo koje se ne lepi.
Testo ostaviti da odstoji pola sata i odmori.

Nadoslo testo razvucite oklagijom na radnoj pobrasnjenoh povrsini u pravougaonik i seci kocke.

U medjuvremenu spremite ulje u jednom tiganju

Netreba cekati da nadolaze drugi put

Ja testo zasecem i po sredini kao na slici ali ne morate mozete ostaviti onakao na kocke

Prziti na toplom ulju i sa jedne i druge strane






























2 коментара:

  1. Doručak moje mladosti, sa sirom ili džemom,nekd posute šećerom. Jedem ih i sada vrlo rado

    ОдговориИзбриши
  2. Da i ja sam uvek volela testa i secam se dok sam isla u srednju skolu u Aleksincu za dorucak sam jela burek a navece sam volela da kupim mekike
    Zato i sad vise sam naklonjena slanim testima i cesto pravim

    ОдговориИзбриши