среда, 27. децембар 2017.

Novogodisnja / Bozicna jelka sa nutelom

 





Sinoc sam isprobala i napravila Novogodisnju jelku sa domacim namazom Nutele
Uzelo je malo vremena ali sam uspela

Pronasla sam na nekom blogu slike kako izgleda i onda otisla na yu tub i uz malu pomoc uspela da napravim
Ovom ce se  nadam se deca obradovati
 Nisam bila sigurna koliko ce jelka biti velika  i posto sam improvizovala odlucila se da napravim jednu manju i jednu vecu Ali ta  veca  je bila velicine pleha od sporeta
 Jedna je sa pravom nutelom a jedna sa domacom Moja unukica i sin su alergicni na lesnike i orahe pa je jedna nutela domaca i jelkica za njih
 Posto radim celi vikend i do 4 po podne u nedelju ja sam moje jelkice spremila ranije i stavila u zamrzivac Neverujem da ce im nesto hvaliti.

Ranijih godina sam pravila na drugi nacin i bila je slana  a vi mozete i ovu premazati sa sirnim namazom i spanacem ko voli Postoje razne alternative ja vam samo dajem ideju i malo pomoci oko postupka
Cak mozda mozete od nekog svog testa za pogace da napravite
Ova je napravljena sa merama tecnosti a brasno se dodaje po potrebi
Ja u principu volim tacan recept ne volim  nista odokativno i nesigurno ali cu  probati da objasnim sto bolje ako se neko odluci da pravi po ovom receptu






Potrebno je

Oko 500 grama brasna   za pocetak  (mozda ce vam trebati jos malo )
25 grama svezeg kvasca
2 decilitara jogurta
1 deciltar mleka
1 kasicica soli
2 kasike secera
1 decilitar zejtina

Pomesati mleko i jogurt i staviti kvasaci secer u to i malo kasikom razmutiti kvasac  Moze da odstoji neki minut a i ne mora
450 grama brasna , soli stavit u ciniju u kojoj cete mesiti i onda dodajte taj kvasac sa mlekom i zejtin.Mesite i dodajte ostatak brasna i ako treba mozda jos 100 grama
Napravite testo kao i za sva ostala testa sa kvascem

Ja sam moje mesila u masini za mesenje pa uvek ide dobro dok je malo teze kad se mesi rucno Bar ja tako mislim
Ostavite testo da odstoji nekih pola sata

Nadoslo testo sam podelila na dva dela Ali nisu bila jednaka Jedan deo je bio veci a drugi manji Tako sam i dobila jednu vecu a jednu manju jelku Vi mozete podeliti na dva jednaka dela

Pre nego da pocnete da radite sa testom mozete da napravite sablon jelke na pek papiru

Sada kada ste podelili vi jedan deo ostavite na stranu a taj jedan deo podelite na 3 dela
Razvucite oklagijom testo  dovoljno veliko da sablon jelke stane na testo i onda odsecite krajeve testa i ostavite na stanu ( ja sam moje umesala u ono drugo testo za manju jelku) i onda premazite sa otprilike 2 kasike nutele ili eurokrema  pa stavite novo testo preko toga i jos jednom premazite sa eurokremom i stavite opet zadnju trecu jelkicu preko toga
Sad kada ste stavili sva tri testa jedno preko drugih  ( slike dole ) Pocnite tako sto cete oznaciti nozem grancice jelke Prvo sam ih oznacila pre nego da sam ih sekla
Onda treba da zasecete nozem i lagano ih dva do tri puta uvrtite sve u istom smeru na gore

Tako uradite i sa drugim delom testa na drugom plehiu

Ostavite da jelke narastu nekih pola sata 40 minuta
premazite umucenim jajetom ili samo zumancetom  Ja sam moje jelkice posle premazivanja zumancetom posula perl secerom ( za koji nisam sigurna da ga ima svuda da se kupi )

Peci u vec zagrejanoj rerni na 200 stepeni ne vise od 15 minuta Ja nisam smela duze jer sam se bojala da se puno ne osusi Posto prvi put pravim

Kada se ispece pokriti malo da bude mekana ako treba ako ne mozete je odmah posuti secerom u prahu  Moze kao dekoracija i neke male bombonice da izgleda kao prava jelkica

Nadam se da sam dobro objasnila
Mozda cak i ne treba objasnjenja jer se vidi na slikama kako se radi
Pozdrav drage moje



Domaca Nutela / namaz
































Нема коментара:

Постави коментар